להלן לדוגמא, שני מקרים / תיקים אשר הסתיימו לאחרונה במשרדו של עו"ד שחר גולן:

1. בחודש יולי 2015, סמוך לפני גיוסה לצה"ל, א.ק. הייתה מעורבת בתאונת דרכים.
בעקבות התאונה, נגרמו לה חבלות שונות, לרבות שבר ביד ימין, והיא נאלצה לעבור ניתוח לקיבוע השבר עם פלטה וברגים.
לאחר תקופת החלמה ממושכת של כשנה, אשר במהלכה עברה גם טיפולי פיזיותרפיה רבים, חזרה א.ק. לתפקוד מלא והתגייסה לצה"ל, אך עדיין המשיכה לסבול מהגבלה קלה בתנועות יד ימין, מכאבים וסימפטומים נוספים, האופייניים לאחר פגיעה מסוג זה ואשר הצביעו על היתכנות גבוהה לכך כי נותרה לה נכות רפואית צמיתה בשיעור של כ – 5%-10%.
באוקטובר 2016, הוגשה תביעה לבית המשפט, ובתגובה, ביקשה חברת הביטוח ("מנורה") לנהל מו"מ מחוץ לכותלי ביהמ"ש, בנסיון להגיע לפשרה, אף מבלי להידרש להגשת כתב הגנה.
במסגרת המו"מ הועבר כל התיעוד הרפואי לעיון חברת הביטוח ורופאיה והצדדים דנו במצבה הרפואי של התובעת בעקבות התאונה ובסיכוי / סיכון לקיומה של נכות צמיתה.
בימים אלה ממש, הגיעו הצדדים להסכמות לפיהן חברת הביטוח שילמה לתובעת, במסגרת פשרה, סך כולל של – 170,000 ₪.

2. בינואר 2016, היתה צ.מ. מעורבת בתאונת דרכים.
בעקבות התאונה נגרמו לה חבלות שונות, לרבות פציעה ושבר בברך ימין אשר הצריכו תפירה וגיבוס.
לאחר תקופת החלמה ממושכת, אשר במהלכה עברה גם טיפולי פיזיותרפיה רבים, חזרה צ.מ. לתפקוד כמעט מלא, אך נותרו לה – צלקת בברך והגבלה בתנועות הברך.
הצדדים לא הצליחו להגיע לפשרה ולכן, לאחר הגשת תביעה לבית המשפט, הוסכם בין הצדדים כי ימונה מומחה רפואי (אורתופד) לצורך בדיקת התובעת וקביעת דרגת הנכות שנותרה לה בעקבות התאונה.
המומחה המוסכם קבע כי התובעת סובלת מנכות אורתופדית בשיעור של 10% וכן, מצלקות המקנות לה – 10% נכות אסתטית / פלסטית.
בעקבות קביעת המומחה הנ"ל הגיעו הצדדים לפשרה לפיה קיבלה התובעת פיצוי כולל בסך של 226,000 ₪.

3. בתאריך 8.8.16, בדרכה לעבודתה, נפלה ס.ד. ושברה את הכתף.
הנפגעת פנתה ללא דיחוי לעו"ד שחר גולן, אשר טיפל בתביעתה אל מול הביטוח הלאומי.
התאונה הוכרה כתאונת עבודה והתובעת נבדקה על ידי ועדות רפואיות של הביטוח הלאומי, אשר קבעו לה תחילה נכויות זמניות ובהמשך, נכות צמיתה בשיעור של 12.5%, בגין הגבלות תנועה של הכתף.
כאמור, לאחר כשנה, בעקבות קביעת הנכות של הועדות הרפואיות, קיבלה התובעת במצטבר סך
של למעלה מ – 250,000 ₪ .

הדוגמאות הנ"ל מראות ומציגות סכומי פיצוי במקרים של תאונות אשר הותירו נכות צמיתה.
על פי פקודת הנזיקין וגם בהתאם לחוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים ולפסיקת בתיהמ"ש, הנכות הרפואית הצמיתה היא הבסיס והמפתח לקביעת שווי התיק וגובה הפיצויים שיקבל הנפגע.
הנכות הרפואית נקבעת בהתאם למצבו הרפואי של הנפגע ולתקנות לקביעת דרגת נכות הקבועות בחוק.
נכות רפואית על פי התקנות היא לרוב בדמות "פגימה" או "מגבלה" גופנית או נפשית ולעיתים, בניגוד למחשבה הרווחת, מסתכמת כדי נכות קלה ואף מזערית בשיעורים של עד 10%.
לדוגמא, קביעת מומחה (אורתופד) כי נותרה לנפגע "הגבלה קלה" בתנועות עמוד שדרה מתני או צווארי, תזכה אותו ב 10% נכות על פי התקנות. במקרים של "הגבלה קלה מאד" או "מזערית" או "חלקית" בתנועות עמה"ש המתני או הצווארי, תיקבענה לעיתים נכויות בשיעורים של 2.5%, 5% וכו'.
קטיעה של גליל סופי או חלק ממנו, באצבעות הידיים השונות, תזכה לרוב את הנפגעים בנכויות של 5%-8%. ובהתאם, קובעות התקנות נכויות לכל איבר, מגבלה ופגימה.

לפיכך, כאשר נפגע מקבל ייעוץ ראשוני אצל עו"ד ושומע כי יש להמתין ולראות אם תיוותר לו נכות צמיתה, קיימת במקרים רבים רתיעה ראשונית, תוך אמירות מסוג "מה פתאום נכות", "אני לא נכה" וכיוצ"ב הערות, אשר באות על פתרונן רק לאחר קבלת הסבר מעוה"ד אודות משמעות המילה "נכות" והשלכותיה בנסיבות המקרה.

הנכות הרפואית מתגבשת רק בחלוף זמן מהתאונה (חודשים ולעיתים אף שנים) ולפיכך, יש מקרים בהם תאונה אשר נחזית תחילה כבעלת השלכות רפואיות קשות (שבר לדוגמא), מסתיימת בפיצוי כספי נמוך יחסית, במקרה והנפגע החלים ולא סובל מנכות צמיתה, ויש כמובן מקרים הפוכים, של תאונה הנחזית תחילה כקלה ובסופו של יום מסתבר כי הותירה אצל הנפגע נכות צמיתה.

לקוחות רבים מגיעים למשרדי עורכי דין, זמן קצר לאחר תאונה שעברו ומבקשים לדעת "כמה התיק שווה" ?
עו"ד הגון ומנוסה, לרוב לא יתן הערכת גובה הפיצוי במקרה כזה, אלא יסביר ללקוח אודות אופן ניהול התיק והאפשרויות השונות, כמבואר לעיל, לכל היותר תוך מתן התייחסות כללית לסדרי גודל אפשריים של פיצויים המקובלים בתיקים שונים, בהתאם לגילו, מקצועו ונסיבותיו האישיות של הלקוח שבפניו.

כאמור, רק בחלוף זמן מהפציעה (כשנה לערך), ולאחר קביעת הנכות הרפואית, בין אם על ידי מומחה רפואי פרטי ו/או מטעם בית המשפט או ועדות רפואיות של ביטוח לאומי וכו', ניתן להעריך את שווי התיק באופן ראוי, הולם ורציני וזאת כאמור, בהתחשב בגילו, מקצועו, שכרו ונתונים רלוונטיים אחרים של הנפגע / התובע.

לסיכום, אם נפגעתם בתאונת דרכים, תאונת עבודה, או בכל תאונה אחרת, מוטב להיפגש ולהיוועץ עם עו"ד מנוסה בתחום הנזיקין בהקדם האפשרי, לצורך קבלת הסבר מפורט על המשך הטיפול וההתנהלות בכל מקרה ומקרה.
לפגישה הביאו עמכם את כל התיעוד המצוי ברשותכם, לרבות מסמכים רפואיים, אישור משטרה, קבלות, רשיון רכב ונהיגה, תעודת ביטוח חובה וכו', על מנת שעוה"ד יוכל לקבל תמונה מיטבית של נסיבות המקרה.
פגישה וייעוץ מקצועי מקדים בתחילת הדרך, עשויים לעיתים למנוע מהמורות, קשיים ובעיות בהמשך הדרך. כמאמר הפתגם : "חכם לא נכנס לבעיות שהפיקח יודע לצאת מהן".

התקשרו לעו"ד שחר גולן לקבלת ייעוץ ראשוני חינם וללא התחייבות. 0522596671

Call Now Button